Κυριακή, 18 Νοεμβρίου 2007

ΓΙΑ ΑΡΧΗ...

Ας αρχίσουμε με κάτι αισιόδοξο: ΠΑΙΔΕΙΑ (αν είναι δυνατόν να συμβαίνουν αισιόδοξα πράγματα στην ελληνική παιδεία σύμφωνα με την κυρίαρχη άποψη της ελληνικής κοινής γνώμης...).

ΚΑΙ ΟΜΩΣ:
Προ ημερών, σε ραδιοφωνική συνέντευξή του στον ραδιοσταθμό ALPHA 98.9 FM, ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών κ.Χ.Κίττας επιβεβαίωσε τα συμπεράσματα του ρεπορτάζ που παρουσίασαν οι δημοσιογράφοι Κ.Μακρή & Γ.Κύρτσος για την (κατά 150 θέσεις) άνοδο του Πανεπιστημίου στην παγκόσμια λίστα των καλύτερων πανεπιστημίων του κόσμου σε θέματα ΕΡΕΥΝΑΣ!

Ένα από τα βασικά κριτήρια που συνετέλεσαν σε αυτή την εντυπωσιακή άνοδο του πανεπιστημίου ήταν το πλήθος των επιστημονικών δημοσιεύσεών του, στις οποίες βασίστηκαν άλλοι ερευνητές από όλο τον κόσμο για να προωθήσουν τις δικές τους επιστημονικές εργασίες. Ένα άλλο κριτήριο ήταν η αποδοτικότητα της έρευνας σε σχέση με τα κονδύλια που διατέθηκαν (που, ως συνήθως, είναι μηδαμινά...).
Μου φάνηκε, αν και δεν ήταν δυνατόν να διαπιστωθεί οπτικά, ότι οι δύο δημοσιογράφοι είχαν μείνει με το στόμα ανοικτό...

Από την εμπειρία μου σε συνεργασία με επιστημονική ομάδα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ) έχω καταλήξει σε παρόμοια ενθαρυντικά συμπεράσματα ( σε σύγκριση μάλιστα με αντίστοιχη ομάδα του Πολυτεχνείου Κοπεγχάγης): οι δικοί μας επιστήμονες δεν υστερούν (το αντίθετο...) σε σχέση με τους ξένους συναδέλφους τους. Μάλιστα η υπεύθυνη της συγκεκριμένης ομάδας του ΕΜΠ, απλή ερευνήτρια τότε, εξελίχθηκε ταχύτατα σε πολλά υποσχόμενη καθηγήτρια σε πανεπιστήμιο του εξωτερικού...

Για σκεφτείτε και κάτι άλλο: αν οι απόφοιτοι των ("διαλυμένων" όπως λένε οι ξερόλες μας) πανεπιστημίων μας βγαίνουν "ντουβάρια", τότε πώς διαπρέπουν όταν πάνε για μεταπτυχιακές σπουδές στο εξωτερικό; Όσο φιλότιμο και αν έχουν, πώς τα καταφέρνουν και προοδεύουν στον δύσκολο/απαιτητικό κόσμο της παγκόσμιας έρευνας αφού έχουν, όπως λένε οι καλοί μας ξερόλες, βασικά κενά γνώσεων;;

5 σχόλια:

Αννη είπε...

Το επίπεδο των πανεπιστημίων μας είναι αρκετά υψηλό σε επίπεδο προπτυχιακό και ίσως ακόμη υψηλότερο στις μεταπτυχιακές σπουδές. Το πρόβλημα, κατά την γνώμη μου, είναι ότι στην Ελλάδα σκεφτόμαστε τις περισσότερες φορές με στερεότυπα και ρέπουμε προς την μιζέρια... Εφόσον έγινε της μόδας η κουβέντα για την "τραγική κατάσταση της παιδείας στην Ελλάδα", η πλειοψηφία των Ελλήνων δεν ακούει καμία άλλη γνώμη όσα παραδείγματα προς άλλη κατεύθυνση και να δίνεις...
Βέβαια το στερεότυπο για την ελληνική παιδεία δημιουργείται και από τους γονείς μαθητών στην μέση εκπαίδευση όταν συνειδητοποιούν τον μύθο της δωρεάν παιδείας και αναγκάζονται να ξεπουληθούν για να πάνε τα παιδιά τους φροντιστήριο. Η δημόσια μέση εκπαίδευση λειτουργεί με πολύ χαμηλά πρότυπα... δυστυχώς...

Αλεξιάννα είπε...

Είμαι φοιτήτρια στη Φιλοσοφική σχολή του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου και νομίζω ότι μπορώ να μιλήσω από πρώτο χέρι. Το επίπεδο γνώσεων που παρέχεται στα ελληνικά πανεπιστήμια είναι πράγματι υψηλό και κατά τη γνώμη μου προετοιμάζει αξιόλογους επιστήμονες. Το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός της αταξίας και ανοργανωσιάς που επικρατεί στις σχολές. Όλοι οι φοιτητές φαντάζομαι ότι θα έχουν έρθει αντιμέτωποι με προβλήματα όπως η αδιαφορία των γραμματειών που δεν δέχονται φοιτητές εκτός συγκεκριμένων ημερών και ωρών, με την καθυστερημένη διανομή των συγγραμάτων, με τις κρύες χωρίς θέρμανση αίθουσες, τις βρώμικες τουαλέτες... Ειδικά για τα παιδιά των ιδιωτικών σχολείων η μετάβαση είναι κάπως απότομη, αλλά νομίζω ότι πρέπει να επικεντρώνομαστε στο πιο βασικό: στο επίπεδο των παρεχόμενων γνώσεων, το οποίο στα ελληνικά πανεπιστήμια κυμαίνεται κατά τη γνώμη μου σε πολύ υψηλά και απαιτητικά επίπεδα.

vagnes είπε...

Καλησπερα σε ολους
χαιρομαι να ακουω τα καλα της χωρας μας.
Ακουω καθημερινα στις ειδησεις των ιδιωτικων καναλιων, οτι ολοι ειναι διεφθαρμενοι ολοι τα "παιρνουν",οτι ολοι "αγοραζονται" και "πουλιουνται" οτι η παιδεια μας ειναι η χειροτερη στη ΕΕ, οτι η υγεια το ιδιο, οτι, οτι...
Ελεος υπαρχει η καλη Ελλαδα και οι ανθρωποι της που κανουν τα μικρα του θαυματα ο καθενας.
Ας ανακαλυψουμε και ας αναδειξουμε φιλοι μου την ΚΑΛΗ Ελλαδα

GERASIMOS είπε...

Θα συμφωνήσω με την Αννη . Το μεγαλύτερο πρόβλημα που υπάρχει αυτή την στιγμή στην παιδεία στην ωραία Ελλάδα μας, είναι το χαμηλό επίπεδο παροχής εκπαίδευσης στα δημόσια γυμνάσια και λύκεια .
Η μεγάλη απορία μου είναι αφού το πρόβλημα είναι αποδεδειγμένα ξεκάθαρο ,γιατί η εκάστοτε κυβέρνηση και τα κόμματα δεν μπορούν να συμφωνήσουν σε μια κοινώς αποδεκτή λύση που δεν είναι άλλη απο την αύξηση κονδυλίων προς την μέση Δημόσια εκπαίδευση και την πάταξη της παραπαιδείας .

τσότσος είπε...

Δεν είναι μόνο θέμα κονδυλίων Γεράσιμε, είναι και θέμα πίεσης να γίνουν επιστήμονες όλοι οι Έλληνες και δη δικηγόροι, γιατροί κλπ. Φυσικά και θέλω όλοι οι νέοι να γίνουν επιστήμονες και ούτε λέω να γίνουν χτίστες, μαραγκοί κλπ. (αν και καμμιά δουλειά δεν είναι ντροπή...), υπάρχουν όμως τόσες σχολές με ενδιαφέροντα θέματα που θα μπορούσαν να κατευθυνθούν τα παιδιά αν τα αφήναμε εμείς οι γονείς να αποφασίσουν μόνα τους για το μέλλον τους. Αν, επιμένω, οι γονείς αφήσουν ελεύθερα τα παιδιά τους να ακολουθήσουν το όνειρό τους (όποιο και αν είναι αυτό) και δεν τα κατευθύνουν προς συγκεκριμένες "περιζήτητες" σχολές, τότε και η πίεση για παραπαιδεία θα μειωθεί (αφού πολλά παιδιά θα πάνε σε σχολές χαμηλής ζήτησης, άρα χαμηλής βαθμολογίας, άρα χωρίς πολλά φροντιστήρια για να το πετύχεις...)και τα κονδύλια για την δημόσια παιδεία θα "φανούν": η δουλειά στο σχολείο θα είναι αρκετή για την εισαγωγή σε ανώτατη σχολή και θα υπάρχει ικανοποιητική διασπορά υποψηφίων σε πολλές σχολές. Φαντάσου την Νομική Σχολή Αθήνας όπου για 300 θέσεις θα διαγωνίζονται 400-500 το πολύ υποψήφιοι, θα είναι πιο χαλαρά τα πράγματα (μην μου πείτε ότι οι 2000-3000 υποψήφιοι δικηγόροι που διαγκωνίζονται κάθε χρόνο για να εισαχθούν είναι "παθιασμένοι" με την νομική επιστήμη...)