Σάββατο, 23 Απριλίου 2011

ΤΡΙΚΥΜΙΑ ΕΝ ΚΡΑΝΙΩ;



Μα την πίστη μου δεν καταλαβαίνω:

Σύμφωνα με πρόσφατη δημοσκόπηση
  •  η μειοψηφία των Ελλήνων (42%) πιστεύει στην ανάσταση των νεκρών αλλά η συντριπτική πλειοψηφία (76%) πιστεύει στο Θεό
  • το 47% θεωρεί το Πάσχα "περίοδο θρησκευτικής κατάνυξης και ευκαιρία να πάω στην εκκλησία"
  • πιο πολλοί (78%) πάνε στην Ανάσταση (παρόλο που δεν πιστεύουν σε ανάσταση νεκρών...) παρά στον Επιτάφιο (70%) που θα ήταν πιο λογικό (παρακολουθούμε την "κηδεία" του Χριστού που τελικά ΔΕΝ αναστήθηκε έτσι δεν είναι;)
Δηλαδή πιστεύουμε στο Θεό, άρα σε αγαθοποιό δημιουργό που μεριμνά, λέω εγώ, για τα πλάσματά Του (γιατί αλλιώς θα ήταν "κακός" Θεός δηλ. διάβολος...) με απώτατη "φροντίδα" την αιώνια ζωή τους (αυτό δεν σημαίνει ανάσταση νεκρών;), πηγαίνουμε στην αναστάσιμη ακολουθία (δηλ. γιορτάζουμε το ΓΕΓΟΝΟΣ της Ανάστασης του πεθαμένου Χριστού) αλλά ταυτόχρονα ΔΕΝ την πιστεύουμε!

Άρα τί;

Μας "δούλεψε" λοιπόν ο Χριστός που είπε ότι θα αναστηθεί, μας εξαπάτησε ο πρώην διώκτης και μετέπειτα θερμός ζηλωτής Του Παύλος που είπε ότι "χωρίς την Ανάσταση η έλευση του Χριστού ήταν ένα ψέμα" και από κοντά οι "επίγονοι" (η Εκκλησία δηλαδή) που μας εξαπατούν διαχρονικά επικεντρώνοντας σε μια ψεύτικη ιστορία!

Σέβομαι απεριόριστα φίλους μου, ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΥΣ άθεους, που ΔΕΝ πηγαίνουν στην εκκλησία ΟΥΤΕ την ανάσταση ΟΥΤΕ στον Επιτάφιο (προφανώς ούτε τα Χριστούγεννα...), που πιστεύουν ότι ο Χριστός ήταν ένας καταπληκτικός δάσκαλος και πέραν τούτου ουδέν και όλη η εκκλησιαστική διδαχή είναι κόλπο για την χειραγώγηση των μαζών. ΤΟΥΣ ΒΓΑΖΩ ΤΟ ΚΑΠΕΛΛΟ!

Αλλά οι υπόλοιποι σε ΠΟΙΟ Θεό πιστεύουμε;
  • Σε υπέρτατη αφηρημένη δύναμη που έφτιαξε τους φυσικούς νόμους και μετά "άραξε"; Ωραία, αλλά τότε τί ασχολούμαστε με Χριστό υιό του Θεού που δίδαξε ειρήνη, μακροθυμία (αλλά ΚΑΙ ανάσταση νεκρών), σταυρώθηκε αλλά ΚΑΙ αναστήθηκε;
Τότε τί νόημα έχει η διαδεδομένη ευχή "Καλή Ανάσταση" που μυρηκάζουμε κατά κόρον αυτές τις μέρες; (άσε πια το άλλο: "καλή Σαρρακοστή" λες και τηρούμε για θρησκευτικούς λόγους την νηστεία...).
  • Σε απατεώνες αμόρφωτους/δειλούς μαθητές Του που, αφού έκλεψαν το σώμα Του, διακήρυξαν την Ανάστασή Του και έπαθαν τα μύρια όσα με μηδέν κέρδος; Γιατί τί κέρδισαν ο θρασύδειλος Πέτρος και οι υπόλοιποι που, εκτός ελάχιστων εξαιρέσεων (Ιωάννης), πέθαναν μαρτυρικά εάν δεν ΕΙΔΑΝ τον αναστημένο Χριστό επί 40 μέρες (έτσι δεν λένε τα ευαγγέλια);
Εκτός αν ακολουθούμε σαν "πρόβατα" τα έθιμα που μας παρέδωσαν οι γονείς μας χωρίς να τα πιστεύουμε ΒΑΘΕΙΑ μέσα μας, "έτσι", όπως πάει το ποτάμι της ζωής μας...

Εκτός (και εδώ είναι το επαίσχυντο "κουμπί") κρατάμε πισινή όσο πλησιάζουμε προς το τέλος της ζωής μας: "πού ξέρεις τί γίνεται, άσε νά'χουμε καβάτζα"...

Εκτός αν απαντάμε ό,τι μας κατέβη σε δημοσκοπήσεις...
ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ λοιπόν (αν ισχύει το τελευταίο...)

4 σχόλια:

Αννη είπε...

Τσότσο, νομίζω γίνεσαι λίγο κακός ;-)
Είμαστε μπερδεμένοι, αυτό δείχνει η δημοσκόπηση, σαν παιδιά που νιώθουν ότι υπάρχει ο Θεός αλλά δεν τους γεμίζει, δεν τους εκφράζει ο τρόπος που παρουσιάζεται ο Θεός από τους εκπροσώπους Του. Το σκέφθηκες αυτό; Κατά τη γνώμη μου αυτό δείχνει η δημοσκόπηση πέρα από τις περιπτώσεις υποκρισίας που πάντα υπάρχουν.
ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ!

τσότσος είπε...

Οι αναντίρρητες τυχόν υπερβολές ΕΚΦΡΑΣΗΣ του λόγου και ηθικών παρεκτροπών των εκκλησιαστικών, Άννη, δεν είναι δυνατόν να χρησιμοποιούνται σαν πρόσχημα για να δηλώνεται απιστία στο κεντρικό μήνυμα της ανάστασης που ευαγγελίζεται η εκκλησία: ή πιστεύεις στο κεντρικό μήνυμα(αλλά απορρίπτεις πρακτικές και υστερίες των εκφορέων αυτής της αλήθειας) ή όχι (οπότε ακόμα και μορφές σαν τον Αλβανίας Αναστάσιο σε αφήνουν ανεπηρέαστο)...
Δεν νομίζω ότι ώριμοι άνθρωποι που "ψάχνονται" δεν μπορούν να ξεχωρίσουν 2 γαϊδάρων άχυρα και να δηλώνουν απιστία στην ανάσταση επειδή ο εκκλησιαστικός λόγος και πρακτική ενίοτε απέχουν από αυτήν...

Αλεξιάννα είπε...

Εγώ προσωπικά δεν νομίζω ότι όποιος δεν ξεχωρίζει ανάμεσα στα δύο που προανέφερες είναι ανώριμος. Μπορεί να μην ξέρει τι συμβαίνει (για αυτούς άλλωστε δεν υπάρχει ο όρος αγνωστικιστής;), μπορεί να είναι μπερδεμένος. Έτσι κι αλλιώς αυτά τα θέματα δεν είναι απλά μαθηματικά, συχνά αλλάζουν από φάση σε φάση της ζωής.
Τώρα, εγώ δεν το βρίσκω κακό κάποιος να πηγαίνει από έθιμο ή να κρατάει μια πισινή. Ίσως σε κάποιους εμφανίζεται ένας παροδικός φόβος για το Θεό σκεπτόμενοι ότι δεν είναι τόσο κακό να μην πηγαίνουν κάθε Κυριακή στην εκκλησία, όσο να μην πάνε στην κηδεία Του ή στην ανάσταση.
Βέβαια, υπάρχει και το ενδεχόμενο και πιστοί Χριστιανοί να πηγαίνουν μόνο αυτές τις μέρες στην εκκλησία είτε επειδή τους απωθεί ο τρόπος έκφρασης της θρησκείας, είτε επειδή είναι τελείως διαφορετικό να πρέπει να ξυπνήσεις πρωί μετά από μια εξαντλητική εβδομάδα από το να πας στην εκκλησία όταν κάνεις διακοπές και έχεις όλο το χρόνο και τη διάθεση να χαλαρώσεις και να προσευχηθείς.

τσότσος είπε...

Ο μπερδεμένος ή ο αγνωστικιστής, Αλεξιάννα, απαντά στις ερωτήσεις "δεν ξέρω" και όχι "δεν πιστεύω στην ανάσταση".
Απορρίπτω την "πισινή" γιατί, ενώ κάποιος επί της ουσίας δεν πιστεύει, κάνει ένα "πασάλλειμμα" πίστης με ιδιοτέλεια νομίζοντας ότι γίνεται "καλό παιδί" και δεν θα τον "μπατσίσει" ο Θεός.
Βασικό στοιχείο δεν πρέπει να είναι η εικόνα Θεού-τιμωρού αλλά Θεού-πατέρα που από αγαθωσύνη μας καλεί δίπλα Του προσφέροντας "δείπνο", άρα ΕΜΕΙΣ κερδίζουμε προσερχόμενοι και κανείς άλλος.
Τα περί έκφρασης της θρησκείας μπορούν να συζητηθούν, δεν μπορεί όμως κάποιος να πηγαίνει στην τελετή του ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ μηνύματος π.χ. στην ανάσταση δηλώνοντας ότι δεν πιστεύει στην ουσία της, είναι κοροϊδία του εαυτού του...
Την έννοια του εθίμου για τόσο σημαντικά θέματα που σχετίζονται με την κοσμοθεωρία του καθενός μας την απορρίπτω, δείχνει, όπως είπα, ανωριμότητα...